29 Ocak 2014 Çarşamba

Freudyen okumalar



Gecenin bir saatinde rüya ile gelen mesajda bir sonraki günün akşamında  Freud'la rakı masasına oturma planı yapmıştık. Rakıyı o getirecek ben mezeleri hazırlayacaktım. 
-Rakıyı sek içtiğini birkaç kaynakta okumuştum- 
Bu durumda iki kadehten sonra hafif baş ağrısıyla alnını ovarken 'kadınlar ne ister' diye düşünecekti. 
Azizim Freud diye başlayan konuşmalar gecenin ilerleyen saatlerinde 'abi seviyorsan git konuş' tarzı muhabbetlere dönecek, psikanalizin kapaklarını açan teoremler yerini kahkahaya bırakacaktı. 
'Sence kilo mu almışım?' diye sorarken ben, yine elini alnına götürerek 'kokain lazım bu duruma' diye fısıldayacaktı. 
Rüyalardan, yorumlardan, tabulardan, anamızdan bacımızdan bahsederken 'hiç'lik etrafımızı saracaktı. 
Freud'la flört böyle bir şeydi.



Sigmund Freud- Ruh ve Haz  adlı biyografi-inceleme kitabım KAFEKÜLTÜR Yayıncılıktan bu ay çıktı. Emeği geçen herkese özellikle yayıncım Halil Gökhan'a çok teşekkür ediyorum. 
Freud'u incelemek, içinizdeki gerçeklerin çoğunun bilinçli olmadığına dair soru işaretleri bırakıyor bünyenizde..
Aydınlanma felsefesinin son temsilcilerinden olan bu bilim adamı, aklın her şeyin üzerinde olduğunu savunarak, keskin vizyonu sayesinde bir değişim süreci yaratmıştır. Uyguladığı tedavilerin sıra dışılığı onu farklı kılmıştır. 

Okunması lazım, anlamak lazım, felsefesinin içinde kaybolmak lazım..


Uykudan önce mesela; 





İş yerinde bir molaya ihtiyacınız olduğunda; 




Kahve içerken; 




Falınız fallanırken;



Felsefik notlar almanız gerekirken; 


Her türlü okuyun, ya çok seveceksiniz ya da nefret edeceksiniz! 
Ortasını göremedim daha:) 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder